Vores kropsterapeut Pia Buholzer som er en erfaren og dygtig behandler kan nogle gange udføre mirakler. Hun har både den teoretiske baggrund i orden men hendes sande styrke ligger i hendes indlevelse og hænder. Pia bruger både teknikker som har sit udspring i vestlig videnskabsbaseret viden om kroppens anatomi, fysiologi og muskler, og samtidig trækker hun også på en indgående viden om kroppens energisystemer fra den østlige meridianlære som kendes fra akupunktur. Du kan med ro i sindet lade hende hjælpe dig hvis du:

• smerter og spændinger i kroppen som du ikke kan slippe af med,
  • eller du har stress
  • oplever øget træthed og mangel på energi

Pia kan tage godt fat! Men gør det ikke altid. Nogle gange vil hun arbejde med de dybere muskellag og bindevæv. Led mobiliseres og gennemstrømningen af vævet øges, hvilket fører til, at ophobede affaldsstoffer føres bort og forlader kroppen. Når dette sker, kan vævet slappe af, og spændinger og smerter lindres og minimeres. Andre gange vil en lettere berøring og blide stræk have en bedre og mere smertelindrende effekt.

Gør det ondt? Måske lidt. Der er forskellige former for smerteoplevelse. Det er ingen kunst at få det til at gøre ondt, men det ville være meningsløst. Hvis du opfatter en del af behandlingen som ubehageligt smertefuld, finder vi sammen et niveau, som du synes er ok.

Ved behandling vil du måske tænke: “Det der gør faktisk ondt, men bliv bare ved”. Det er en meningsfuld smerte, der kun opstår, når den ubevidste del af dit system stoler på min korrekte behandling af din udfordring. Denne smerte er forbundet med heling og velvære, – min vigtigste opgave er at vinde din krops (og din hjernes) tillid. Oplevelsen af ubehag vil oftest minimeres fra gang til gang, da din krop vænner sig til at få massage og vil slappe mere og mere af.

Jeg vil udfordre dig mindre end i dybdemassage, men du vil stadig få en behandling, der virker på flere niveauer. Velvære, og det at føle sig levende i sin egen krop, er vigtige behov, og begge vil kunne opnås ved denne behandlingsform. Behandlingen vil derfor også have en terapeutisk virkning.

Når du får kropsterapi vil der være den ro og præcision, som nervesystemet kan overskue og have tillid til. Derfor fører det til en dyb afspænding og en behagelig fornemmelse af at “drive” ind og ud af vågen bevidsthed. Kropsvævet åbner sig og tillader mig at give en dybere behandling, så du får det bedre.

Det er effektfuldt behandling af hele kroppen og kan bruges til de samme spændinger og udfordringer som massage bruges til. og er derudover særligt egnet til lændesmerter, nakke- og skulderspændinger, spændingshovedpine, spændte muskler og skader som følge af sport, senforløb efter piskesmæld og stress. Er du sensitiv og bliver let overstimuleret, er denne form for kropsterapi også ideel.

Ring og bestil tid på  tlf. 21473142 hos Pia